Her finder du nyttige oplysninger som du kan bruge når du skal leje en bolig hos os . Du finder også gode råd til at spare på el forbruget og til hvordan du kan forbedre indeklimaet i din bolig.
I største delen af vores ejendomme er der enten indlagt Yousee eller Stofa. Du kan tjekke på hhv yousee.dk eller stofa.dk om det er muligt på din adresse at få tv fra den ønskede udbyder. Du skal selv som lejer bestille, hvilket abonnement du ønsker direkte hos udbyder. Udgifter i forbindelse med oprettelse og abonnement betaler du selv.
Du kan vælge det elselskab som du ønsker. Der er øget konkurrence på elmarkedet, så vi anbefaler dig løbende at holde øje med dine elpriser. På elpris.dk kan du på få minutter tjekke, om din pris for el er bedre hos andre elselskaber.
Når du flytter, skal du huske at fortælle dit elselskab om din flytning. Ellers risikerer du komme til at betale for andres elforbrug. Husk, at det er altid er den person, som flytter ud, der har ansvaret for at informere elselskabet om, at der er sket en ændring på adressen.
Når du flytter ind, får du nøgler til lejligheden udleveret. Når du flytter fra lejligheden, skal du aflevere samme antal nøgler, som du fik udleveret, da du flyttede ind – og eventuelle ekstrakopier, du har fået lavet selv.
Som lejer har du 3 måneders opsigelsesvarsel af din lejlighed til den første hverdag i en måned. Du skal opsige din lejlighed skriftligt ved fx at sende en e-mail til os.
I henhold til lejekontrakten forpligtiger du dig til at stå for den indvendige vedligeholdelse af den lejlighed, du lejer. Dette kan være nyt tapet og/eller maling, så lejligheden til enhver tid fremstår i god og vedligeholdt stand.
Du har mulighed for at søge boligsikring gennem din kommune. Du kan læse mere om dette på: borger.dk.
Vi fremsender en lejekontrakt til dig på mail, og du skal underskrive kontrakten og sende den retur til os enten pr. e-mail eller med posten. Af kontrakten fremgår bl.a. din månedlige husleje, a conto-vand- og varmebidrag, depositum og forudbetalt leje.